9 Mart 2013 Cumartesi

EKO-PER SANCAKTEPE BAŞLIYOR!

En son 5 Kasım 2012'de yazmışım, ki kendimde olduğum son günler idi :)

2011 Kasım'ında başladığım ve 2012'nin Ekim ayında ayrıldığım Eko-Per Maltepe 'nin ardından yoğun proje geliştirme çalışmalarının en sonunda güzel meyvelerini almaya başladım: Eko-Per'in 2. uygulamasına Sancaktepe Belediyesi ile hayata geçiyor.

Mustafa Karaşahin İlköğretim Okulu ve Sancaktepe Anadolu Lisesi için permakültür ve ekolojik bahçe tasarımları tamamlandı, sırada bahçelerin hayat bulması ve eğitim ayağı var (:


Paydaşlarımız:
-Türkiye Permakültür Araştırma Enstitüsü
-İstanbul Üniversitesi
-Montessori ve Kaynaştırma Eğitimini Geliştirme Derneği 
-ÇEKÜD 
-İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü

Destekleyenler:
-İkibin50 Dergisi
-Eko Yapı Dergisi 
-Ekosol 


Eko-Per Sancaktepe projesi genel olarak eğitimin "yeşil müfredat" çalışmaları ile zenginleştirilmesini, öğrencilerin, ebeveynlerin ve eğitmenlerin bilinçlenmesini, ve aynı zamanda da sürdürülebilir okul alanları yaratmayı hedefliyor.


Anahtar Deliği
Ekolojik Gölet ve Sifalı Ot Spirali

Türkiye Permakültür Araştırma Enstitüsü'nden hocamız Mustafa F. Bakır geçtiğimiz hafta alanı ziyaret etti, tavsiyelerde bulundu ve paydaşımız olarak protokol imzalandı.

İlk dersimizi 8 Mart Cuma günü yaptık :) Sancaktepe Gençlik Merkezi'nden gelen 25 lise öğrencisi ile 2 saat boyunca sohbet edip permakültürden konuştuk.
Açık Alan Sınıfı

Yükseltilmiş Sebze Yatağı


İkinci bahçemiz olan Sancaktepe Anadolu Lisesi bahçesi de önümüzdeki hafta başlıyoruz!!

3 yorum:

oma dedi ki...

merhaba tekrardan,

başka bir konu üzerine internette surf yaparken blogunuza rastladım..
benim de bir blogum var. Permakültür konusunda blogumda kucuk bir roportaj yapabiliriz diye dusundum...

bilgilendirme konusunda oldukca yararlı olacagını dusunuyorum
ilgilenirseniz sevinirim

Dîdem Çivici dedi ki...

Elbette. didemcivici@hotmail.com adresimden ulaşabilirsiniz :)

Adsız dedi ki...

Teşekkür ederiz